Article Readers since February 8th, 2017:

Tuesday, 26 February 2019

Miksi organisaatiosi myynnin esteiden etsiminen ja korjaaminen on tehokkain tapa nostaa sen myyntiä?

Lukuaika: 11 min


Miksi organisaatiosi myynnin esteiden etsiminen ja korjaaminen on tehokkain tapa nostaa sen myyntiä?


Nimeni on Christian Dillstrom ja olen toiminut kymmenen viime vuoden ajan kansainvälisenä growth hackerina. Tänä aikana olen kiihdyttänyt 10% Fortune500-yhtiöiden kasvua ja tehnyt 113 markkinointi- ja myynti-innovaatiota.

Tällä hetkellä yli 350 miljoonaa markkinointiratkaisuani toimii aktiivisesti Internetissä.

Olen myös perustanut ja johtanut neljää kansainvälistä startupia sekä konsultoinut yli 300 startupia sekä useita miljardien arvoisia .com:ja ympäri maailman.

Helmikuusta 2015 alkaen 15-31 miljoonaa businessvaikuttajaa on lukenut artikkeleitani joka kuukausi tehden minusta maailman luetuimman businesskirjoittajan.

- - -

Kaikista tekemistäni innovaatioista myynnin esteet-konsepti on kaikkein tärkein.”

Tässä artikkelisarjassa tutkin ensin mitä myynnin esteet ovat ja miksi ne ovat tehokkaita nostamaan nopeasti minkä tahansa organisaation myyntiä ilman markkinointikulujen lisäystä.

Tämän aloituksen jälkeen julkaisen tässä artikkelisarjassa satojen mielenkiintoisten kansainvälisten businessvaikuttajien haastatteluita siitä, miten heidän organisaationsa toimii myynnin esteiden kanssa.

- - Christian Dillstrom


- - -


MIKÄ ON MYYNNIN ESTE?
Myynnin este on syy miksi joku, joka harkitsee ostamista organisaatioltasi päättääkin olla niin tekemättä.

Jokainen myynnin este estää organisaatiosi myyntikonversiota koskaan saavuttamasta 100 prosenttia.

Poistamaton myynnin este on vapaaehtoinen tapa lahjoittaa organisaatiosi myyntiä sen kilpailijoille.”


MIKÄ TEKEE CHRISTIAN DILLSTROMISTÄ ASIANTUNTIJAN PUHUMAAN MYYNNIN ESTEISTÄ?
Kymmenvuotisen growth hacking-urani alusta lähtien huomasin, kuinka monet asiakkaani tunsivat vuosineljännesraporttien aiheuttaman paineen. Siksi he halusivat koko ajan pitää huolta siitä, että he saavuttaisivat jokaisen vuosineljännestavoitteensa.

Tämän seurauksena he halusivat, että löydän heille koko ajan uusia tapoja lisätä heidän myyntiään.”

Lopulta alkoi tuntua siltä, että jatkuvan lisämyynnin metsästyksen sijasta minun tulisi pysähtyä ja tarkastella enemmän filosofiselta, abstraktilta tasolta sitä, mistä myynti tulee.

Tuo oli se hetki, kun ymmärsin eron toteutuneen ja potentiaalisen myynnin välillä – ja syyt jotka pitivät nuo kaksi lukua erillään.”

Nykyään olen SalesSalvage.com:n lead growth hacker, ja me etsimme myynnin esteitä 131,042,437 organisaatiosta, verkkokaupasta ja nettisivustolta 240 maassa [ klikkaa tästä ja näet ne kaikki ].

Me voimme käsitellä näin suuria määriä, koska tarjoamme myynnin esteiden etsintää ilmaispalveluna auttaaksemme organisaatioita ottamaan ensimmäisen todellisen askeleen kasvunkiihdyttämisessä.

Näitten syitten takia uskallan väittää, että todella tiedän myynnin esteistä.”


MIKSI MYYNNIN ESTEILLÄ ON MERKITYSTÄ?
Myynnin esteet ovat syy hyvin suureen eroon organisaatiosi toteutuneen ja potentiaalisen myynnin välillä.

Etsi ja poista organisaatiosi myynnin esteet ja sen myynti nousee nopeasti juuri niin paljon kuin poistamanne myynnin esteet aiheuttivat myynninmenetystä. Tämä on juuri näin yksinkertaista kuten näet alla olevien asiakkaan kohtaamistilanne esimerkeistä:


Verkkokaupat: esimerkiksi verkkokauppa, jolla on 1 miljoonan euron toteutunut vuosimyynti ja sen maksettujen ostoskorien määrä on alan keskiarvoa, 25%, menettää se 3 miljoonaa euroa potentiaalista vuosimyyntiään, koska 75% sen ostoskoreista hylätään ennen maksua.

Myynnin esteet ovat syynä kuhunkin hylättyyn ostoskoriin. Löytämällä ja korjaamalla kaikki myynnin esteet, poistetaan syyt hylätä ostoskori, jolloin aiemmin menetetty myynti muuttuu varsinaiseksi myynnin lisäykseksi.


Normaalikaupat: tieto myynnin menetykseen johtaneista syistä, esimerkiksi mitä asiakas ei löytänyt kaupasta tai mistä hän ei pitänyt kaupassa, tarvitaan näiden myynnin esteiden poistamiseen. Jokainen asiakas tekee satoja päätöksiä olla ostamatta, kun hän liikkuu kaupan läpi ja silmäilee tavaroita täynnä olevia hyllyjä.

Tämä tieto tekee mahdolliseksi poistaa organisaatiosi myynnin esteet ja nostaa asiakaskohtaisen myynnin keskiarvoa juuri niin paljon kuin organisaatiosi poistaa myynnin esteitä.


Tuotteet: voit esimerkiksi oppia, miksi asiakas ei ostanut organisaatiosi tuotetta, vaikka hän tarkasteli sitä kaupassa. Tai selvittää, miksi asiakas ei osta organisaatiosi tuotetta uudestaan.

Tämän kaltainen tieto auttaa suuresti organisaatiotasi nostamaan sen tuotteiden myyntiä kaupassa neliömetriä kohden auttaen joko pitämään tai valtaamaan aina niin tärkeän parhaan hyllysijainnin.

Tämän tiedon ansiosta on myös paljon helpompaa lanseerata uusia tuotteita onnistuneesti, sillä organisaatiosi voi oppia, mitä sen tarvitsee parantaa tai muuttaa ketterästi pienempien testilanseerauksien aikana.


Laskut: voit esimerkiksi selvittää organisaatiosi myynnin esteet sen olemassa olevista asiakkaista vain lisäämällä lyhyen tekstin organisaatiosi laskuihin.

Entä jos organisaatiosi voisi poistaa myynnin esteitä ja lisätä myyntiä kunkin asiakkaan kohdalla yhtä paljon kuin poistat niitä? Entä jos organisaatiosi laskut voisivat myöskin tuottaa välitöntä lisämyyntiä?


Nettisivustot: esimerkiksi, jos haluat selvittää mitkä ovat organisaatiosi myynnin esteet, joiden vuoksi verkkosivujenne vierailija ei täytä yhteydenottopyyntölomakettanne. Yleensä vain yksi kahdestasadasta kävijästä jättää yhteystietonsa, vaikka heillä kaikilla oli aikomus ostaa organisaatioltanne.

Miksi 99,5% organisaationne verkkosivuston kävijöistä päätti poistua jättämättä edes yhteystietojaan?

Sama pätee jokaiseen vuorovaikutukseen asiakkaan kanssa, jossa hän päättää ostaako organisaatioltanne vai ei.”


MYYNNIN ESTEIDEN VAIKUTUS ORGANISAATION BRÄNDIIN?
Jos asiakas joutuu ostoaikeissaan useasti pettymään organisaatioonne, miksi hän ottaisi jatkossa organisaationne huomioon?

Asiakas yhdistää jatkossa organisaationne brändin pettymykseen, sekä aikansa ja energiansa haaskaukseen että itsensä epäkunnioitukseen.

Näitten syitten takia asiakas mitä todennäköisemmin kääntyy jatkossa sen organisaation puoleen, joka on aiemminkin tyydyttänyt hänen ostoaikeensa. Eli asiakas kääntyy suoraan organisaationne kilpailijan puoleen.

Myynnin esteiden korjaamattomuus ei siis vain johda välittömään myynnin menetykseen vaan vahingoittaa organisaationne brändiä myös jatkossa, koska asiakkaalle on syntynyt mielikuva paikasta, johon ei kannata haaskata aikansa.


VOIKO MYYNNIN ESTEIDEN VUOKSI MENETETYN MYYNNIN ARVOA LASKEA?
Kyllä voi. Helpointa se on tehdä verkkokaupoissa sekä nettisivustoilla, joissa on lokitiedostot kaikista vierailijoiden liikkeistä. Kun myynnin este on löydetty, voi samalla tavalla käyttäytyneet vierailijat poimia lokitiedostosta ja laskea toiminnan alusta lähtien menetetyn myynnin tarkka määrä.

Muualla tämä perustuu havaintoihin ja niistä tehtyihin keskiarvoihin. Esimerkiksi normaalikaupassa valvontakameranauhoilta pystyy laskemaan sopivan viikon menetetyt myynnit ja sitten tekemään arvioita halutulle menneisyyden ajanjaksolle.

Kehotan valmistautumaan hirveisiin lukuihin, koska aina kun olen tätä tehnyt asiakasyritysten kanssa, ihmiset järkyttyvät menetetyn myynnin suuruudesta.


ONKO MAHDOLLISTA TEHDÄ VÄLITÖNTÄ VOITTOA MYYNNIN ESTEIDEN POISTOLLA?
Kyllä on, jos organisaatiosi tai palvelusi, jota käytätte, lähettää myynnin este -raporttisi organisaatiosi esiasetettujen henkilöiden matkapuhelimiin heti kun se on vastaanotettu.

Tämä mahdollistaa sen, että organisaatiosi työntekijät voivat yrittää pelastaa takaisin myynnin, jonka juuri menetitte.

Samalla se on myös optimaalinen hetki tarjota näille asiakkaille lisämyyntitarjouksia heitä juuri nyt kiinnostavista aiheista. Näiden lisämyyntitarjouksien myyntikonversio on erittäin korkea.


VOIKO MYYNNIN ESTE -RAPORTTEJA HYÖDYNTÄÄ REAALIAIKAISESSA KILPAILIJASEURANNASSA?
Organisaatiosi asiakkaat saavat jatkuvasti markkinointiviestintää myös kaikilta kilpailijoiltasi, joten myynnin este -raportit sisältävät reaaliaikaista tietoa siitä mikä on organisaatiosi suhde sen kilpailijoihin.

Esimerkiksi jos kilpailijasi aloittaa aamusta alennuskampanjan, asiakkaat vierailevat myös organisaatiossasi tarkastamassa, että kilpailijan alennushinta on oikeasti edullinen.

Näin myynnin este -raportteja käsittelevät organisaatiosi työntekijät saavat tietää välittömästi muutoksesta.”

Tietenkin hyvä vastaveto on laittaa välittömästi pystyyn oma vastakampanja, jossa mainitsee kilpailijan nimeltä ja tarjoaa hintoja tarkistaville asiakkaille joko samaa tai jollain tavalla parempaa tarjousta.

Näin saa lisää myyntiä kilpailijan omalle markkinointiviestille maksamasta medianäkyvyydestä.


EDELLYTTÄÄKÖ MYYNNIN ESTEEN KORJAAMISESTA HYÖTYMINEN LISÄINVESTOINTEJA MARKKINOINTIIN?
Ei, lisäinvestoinnit eivät ole lainkaan tarpeen. Itse asiassa korjaamalla myynnin esteitä organisaatiosi saa enemmän myyntiä nykyisistä markkinointi-investoinneistaan.

Tämän seurauksena organisaatiosi ROMI (Return on Marketing Investment) suhde paranee, koska organisaatiosi poistaa myynnin esteet ja myynti kasvaa.


VOIKO MYYNNIN ESTEITÄ RAPORTOINEITA ASIAKKAITA HYÖDYNTÄÄ TULEVASSA MARKKINOINNISSA?
Pettyneiden asiakkaiden tyytyväiseksi tekeminen on tärkeää pääomaa, jota voi hyödyntää tehokkaasti tulevassa markkinoinnissa.

Näitä tyytyväisiksi tehtyjä asiakkaita voi pyytää jakamaan kokemuksiaan sosiaalisessa mediassa ja heidän kokemuksiaan voi hyödyntää muussa markkinointiviestinnässä. Yleensä nämä uustyytyväiset asiakkaat antavat siihen ilomielin suostumuksensa.


KUINKA SAADA TÄYSI HYÖTY MYYNNIN ESTEIDEN KORJAAMISESTA?
Vaikka myynnin esteiden korjaamisesta hyötyminen ei edellytä lisäinvestointeja markkinointiin, kannattaa tietenkin parantunut ROMI hyödyntää, jotta organisaationne tulosta voisi entisestään kiihdyttää.

Esimerkiksi: jos organisaatiolla on 20 prosentin myyntikonversio ja 100,000 euron markkinointikustannukset, jotka tuottavat 200,000 euroa myyntiä, jää jäljelle 100,000 euroa.

Jos organisaatio löytää sekä korjaa myynnin esteitä ja kasvattaa näin myynninkonversionsa 30 prosenttiin, jättävät 100,000 euron markkinointi-investoinnit 200,000 euroa - kasvua 100 prosenttia.

Nyt markkinointi-investointi voidaan kolminkertaistaa 300,000 euroon, jolloin heille jää 600,000 euroa.”


ONKO MYYNNIN ESTEIDEN LÖYTÄMINEN VAIKEAA?
Kuten kaikessa mitä teemme, se on helppoa mistä sinulla on paljon kokemusta. Myynnin esteiden löytäminen noudattaa tätä samaa sääntöä - voit löytää kaikki organisaatiosi myynnin esteet, jos sijoitat siihen riittävästi aikaa ja resursseja, jotta opit tekemään sen hyvin.

Toinen vaihtoehto on käyttää palveluntarjoajaa. He voivat helposti ja tehokasti löytää myynnin esteet organisaatiosi puolesta. Suosittelen käyttämään kokeneempia palveluntarjoajia, jotka yleensä löytävät myynnin esteitä suuresta valikoimasta asiakkaiden vuorovaikutuspisteitä.

Esimerkiksi SalesSalvage.com etsii myynnin esteitä 240 maassa ja 131,042,437 organisaatiossa, verkkokaupassa ja nettisivustolla. He voivat löytää myynnin esteet melkein mistä tahansa vuorovaikutustilanteesta, ja kaikki heidän myynnin esteiden löytämispisteet ovat ilmaisia.


MIKSI ASIAKKAAT KERTOISIVAT MYYNNIN ESTEISTÄ?
Asiakkaat haluavat kertoa myynnin esteistä, koska he tuntevat vähintään hieman pettymystä, sillä heidän aikomuksensa ostaa organisaatiolta epäonnistui myynnin esteen takia. Myynnin esteestä kertominen vähentää asiakkaan tuntemaa pettymystä.

Asiakkaat myös haluavat auttaa ratkaisemaan myynnin ongelmia, jos he kokevat, että heillä on merkitystä. Voimauta siis organisaatiosi asiakkaat ja he haluavat auttaa lisäämään organisaatiosi myyntiä.

Tänä päivänä auttaa myös, kun maksaa asiakkaille heidän pyrkimyksistään auttaa organisaatiotasi myymään enemmän. Esimerkiksi SalesSalvage.com suorittaa asiakkaiden avusta maksamisen iPhone-kilpailuilla sekä suurella määrällä hyviä lisätarjouksia.

Lopuksi, muista tehdä myynnin esteistä kertomisesta asiakkaille erittäin helppoa kaikissa medioissa. Älä myöskään käytä pelkkiä lomakkeita, koska suurin osa asiakkaista ei pidä niistä. Lisää mieluummin myös ihmiskontakti myyntiesteiden raportointiin kuten SalesSalvage.com tekee.

Asiakkaat kertovat siis mielellään myynnin esteistä, jos organisaatiosi vain noudattaa näitä neljää sääntöä tai käyttää palveluntarjoajia, jotka seuraavat näitä sääntöjä.


ONKO MYYNNIN ESTEIDEN LÖYTÄMINEN KALLISTA?
Myynnin esteiden löytäminen on ollut kallista, mutta näin ei enää tarvitse olla. Esimerkiksi yritykseni, SalesSalvage.com, tarjoaa sitä ilmaisena palveluna.

Toivomme, että muut growth hacking -toimistot noudattaisivat esimerkkiämme, mutta toistaiseksi olemme ainoita, jotka tarjoavat sitä maksuttomana palveluna.


KUINKA MYYNNIN ESTEITÄ VOISI TUTKIA SYVEMMIN?
Myynnin este -raportin tiedot eivät aina anna riittävää kuvaa myynnin esteestä, jotta sen voisi korjata. Sitä varten on hyvä myös kerätä asiakkaan yhteystiedot raportin kanssa.

Asiakkaiden yhteystietojen kerääminen mahdollistaa myös sen, että organisaation johto voi aika ajoin tarkastaa miten asiakkaan kohtaava taso organisaatiosta on huolehtinut pettyneiden asiakkaiden kohtelusta.

Muista siis kysyä myynnin esteen raportoivan asiakkaan yhteystiedot. Jos et tee sitä itse, käytä palveluntarjoajaa, jonka palvelu kysyy myös yhteystiedot.


ONKO MYYNNIN ESTEIDEN KORJAAMINEN KALLISTA?
Myynnin esteiden korjaamisen kustannukset todella riippuvat siitä, mitä organisaatiossasi kunkin myynnin esteen korjaamiseksi täytyy tehdä. Jotkut myynnin esteet ovat erittäin helppoja ja edullisia korjata, kun taas jotkut saattavat vaatia suuria muutoksia organisaatiosi nykyisissä prosesseissa.

Myynnin esteiden korjaamisen kustannukset todella riippuvat kustannus-hyöty-laskelmista. Joitakin myynnin esteitä ei kannata korjata, mutta se on harvinainen tilanne.


ONKO MYYNNIN ESTEIDEN KORJAAMINEN LOPUTON URAKKA?
Rehellisesti sanoen – kyllä on. Organisaation tarjooma muuttuu, asiakkaidesi toiveet muuttuvat ja jopa kilpailijoidesi tarjooma muuttuu.

Näiden muutosten seurauksena syntyy uusia myynnin esteitä.”

Hyvä asia myynnin esteiden korjaamisessa on, että ne lisäävät organisaatiosi myyntiä. Samalla tietenkin niiden korjaamattomuus merkitsee sitä, että organisaatiosi menettää myyntiään.


ONKO JÄRKEÄ KORJATA PIENIARVOISTEN OSTOSTEN MYYNNIN ESTEITÄ?
Yleensä kyllä, sillä kuten lähes kaikissa tapauksissa, myynnin este ei vaikuta vain yhteen ostajaan, vaan satoihin tai jopa tuhansiin organisaatiosi potentiaalisiin ostajiin. Organisaatiosi myynnin esteet eivät myöskään katoa ennen kuin ne poistetaan.

Siksi myöskin pieniarvoiset ostokset voivat tehdä ison eron organisaatiosi myynnissä.”

Esimerkiksi jos myynnin esteen takia menetetään 10 euron ostos päivittäin 50 potentiaaliselta ostajalta, menetetään kolmessa vuodessa myyntiä 547,500 euroa. Ja tämä on vain yhden myynnin esteen vaikutus - 20 tällaista myynnin estettä tarkoittaa lähes 11 miljoonan euron myynnin menetystä samassa ajassa.


MITÄ HYÖTYÄ ON MONESTA MYYNNIN ESTE RAPORTOINTIPISTEESTÄ?
Monesti näkee asiakastyytyväisyys- tai myynnin este -raportointipisteen kaupan kassojen jälkeen. Pahimmillaan niihin voi vastata vain oliko yleisesti tyytyväinen kauppaan ilman että voi mitenkään yksilöidä miksi oli tai ei ollut.

Toisaalta vaikka voisi yksilöidä tyytyväisyyttään tai sen puutetta,
niin muistaisiko asiakas enää tarkalleen tai edes osittain kaikkia huomioitaan?”

Jos puolestaan käyttää monia myynnin esteet -raportointipisteitä kaikkialla kaupassa, voi kerätä asiakkaiden huomaamat myynnin esteet juuri siellä missä ne ovat ja juuri silloin, kun ne tapahtuvat.

Näin ollen organisaatiosi ei vaadi asiakasta muistamaan useita eri myynnin esteitä, joita hän kohtaa kaupan läpi mennessään, jotta voisi raportoida niistä poistuessaan.

Moni myynnin este -raportointipiste mahdollistaa myös kyseessä olevan kaupan osaston henkilökunnan hälyttämisen reaaliajassa ratkaisemaan myynnin estettä ja näin yrittämään voittaa myyntiä takaisin.

Samoin välittömät lisämyyntitarjoukset voi kohdentaa juuri niihin tavaroihin, joista asiakas on kiinnostunut, jolloin myyntikonversio on tietenkin korkea.
Fyysisten kauppojen lisäksi tämä koskee myös kaikkia muita kohteita ja tuotteita – mitä useampi raportointipiste, sitä kohdennetumpia ovat sekä myynnin pelastamiset, että välittömät lisämyyntitarjoukset.

Mikäli haluaa näitä hyötyjä organisaatiolleen, kannattaa valita palveluntarjoaja jonka myynnin este raportointipisteet ovat hyvin edullisia tai ilmaisia. Esimerkiksi SalesSalvage.com tarjoaa rajattoman määrän myynnin esteiden raportointipisteitä ilmaiseksi.


MITKÄ OVAT PARHAITA PAIKKOJA ETSIÄ MYYNNIN ESTEITÄ?
Olen oppinut, että paras tapa löytää myynnin esteet, on antaa jokaiselle asiakkaalle mahdollisuus raportoida organisaatiollesi aina, kun he kohtaavat jotain, mikä haittaa heidän ostokokemustaan.

Muussa tapauksessa organisaatiosi laskee vain sellaisten asiakkaiden varaan, jotka mielellään näkevät paljon ylimääräistä vaivaa raportoimalla ja sen myötä auttamalla organisaatiotasi purkamaan myynnin esteet. Toivotan onnea näiden harvinaisten timanttiluokan asiakkaiden löytämiseen.

Mielestäni nämä ovat parhaita paikkoja löytää myynnin esteitä:”

Normaali kauppa: hyllyreunatarra tai -ilmoitus, kaupan osasto seinätarra tai -ilmoitus, kassatiskitarra tai -ilmoitus, kassakuittiteksti, ostoskassiteksti, näyteikkunatarra tai -ilmoitus

Verkkokauppa: kelluva painike nettisivun reunassa, klikattava linkki, pelkkä tekstimuotoinen online viesti, pakkaus, pakkausteippi, lähetyslista, painettu ilmoitus

Nettisivusto: kelluva painike nettisivun reunassa, klikattava linkki, pelkkä tekstimuotoinen online viesti

Sosiaalinen media: klikattava linkki, pelkkä tekstimuotoinen sosiaalisen median viesti

Sähköposti: klikattava linkki, pelkkä tekstimuotoinen sähköpostiviesti

Lasku: ei-klikattava pelkkä tekstimuotoinen viesti, klikattava linkki

Esite: ei-klikattava pelkkä tekstimuotoinen viesti, klikattava linkki

Mainoslehtinen: ei-klikattava pelkkä tekstimuotoinen viesti, klikattava linkki

Online mainokset: klikattava linkki, pelkkä tekstimuotoinen online viesti

Printatut mainokset: ei-klikattava pelkkä tekstimuotoinen viesti

Tuotteet: tuotepakkaustarra tai -teksti

Palvelut: seinätarra tai -ilmoitus, kassatiskitarra tai -ilmoitus, kassakuittiteksti, ostoskassiteksti, näyteikkunatarra tai -ilmoitus

Vaatteet: vaatteen hintalapputarra tai -teksti, painettu ilmoitus taskussa

Asusteet: asusteen hintalapputarra tai -teksti

Ravintolat: pöytätarra tai -teksti, menutarra tai -teksti, seinätarra tai -ilmoitus, näyteikkunatarra tai -ilmoitus, kassakuittiteksti, ostoskassiteksti, mukaan otettava ilmoitus

Kahvilat tai pubit: pöytätarra tai -teksti, menutarra tai -teksti, painettu teksti lautasliinassa, seinätarra tai -ilmoitus, kassatiskitarra tai -ilmoitus, kassakuittiteksti, ostoskassiteksti

Odotustilat: seinätarra tai -ilmoitus, pöytätarra tai -teksti, mukaan otettava ilmoitus

Tilaisuudet: pääsylipputeksti, seinätarra tai -ilmoitus, ohjelmateksti, kassakuittiteksti, ei-klikattava pelkkä tekstimuotoinen viesti, mukaan otettava ilmoitus

Esitykset: pääsylipputeksti, seinätarra tai -ilmoitus, ohjelmateksti, istuintarra, kassakuittiteksti, ei-klikattava pelkkä tekstimuotoinen viesti, mukaan otettava ilmoitus

Urheiluareenat: seinätarra tai -ilmoitus, ohjelmateksti, istuintarra, kassatiskitarra tai -ilmoitus, kassakuittiteksti, ostoskassiteksti, mukaan otettava ilmoitus

Joukkoliikenne: seinätarra tai -ilmoitus, istuintarra, ikkunatarra, kassakuittiteksti, ei-klikattava pelkkä tekstimuotoinen viesti, mukaan otettava ilmoitus


Kuten yllä olevasta listasta näet - jokainen paikka tai media, jossa asiakkaat kohtaavat organisaatiosi, on hyvä paikka tarjota heille mahdollisuus ilmoittaa myynnin esteestä.

Jos organisaatiosi käyttää palvelua myynnin esteiden etsimiseen, varmista, että he voivat palvella tarpeeksi monia erilaisia myynnin esteiden raportointipisteitä ilmaiseksi tai ainakin erittäin edulliseen hintaan.


YHTEENVETO:
MIKSI ORGANISAATIOSI MYYNNIN ESTEIDEN ETSIMINEN JA KORJAAMINEN ON TEHOKKAIN TAPA NOSTAA SEN MYYNTIÄ?
Koska organisaatiollasi on jo asiakkaita, joilla on tarkoitus ostaa siltä – sen tarvitsee vain selvittää myynnin esteensä ja poistaa ne korjaamalla ne, ja organisaatiosi myynti kasvaa.

Se on juuri näin yksinkertaista - ja erittäin tehokasta.”