Lukuaika:
11 min
Nimeni
on Christian Dillstrom ja olen toiminut kymmenen viime vuoden ajan
kansainvälisenä growth hackerina. Tänä aikana olen kiihdyttänyt
10% Fortune500-yhtiöiden kasvua ja tehnyt 113 markkinointi- ja
myynti-innovaatiota.
Tällä
hetkellä yli 350 miljoonaa markkinointiratkaisuani toimii
aktiivisesti Internetissä.
Olen
myös perustanut ja johtanut neljää kansainvälistä startupia sekä
konsultoinut yli 300 startupia sekä useita miljardien arvoisia
.com:ja ympäri maailman.
Helmikuusta
2015 alkaen 15-31 miljoonaa businessvaikuttajaa on lukenut
artikkeleitani joka kuukausi tehden minusta maailman luetuimman
businesskirjoittajan.
-
- -
”Kaikista
tekemistäni innovaatioista myynnin esteet-konsepti on kaikkein
tärkein.”
Tässä
artikkelisarjassa tutkin ensin mitä myynnin esteet ovat ja miksi ne
ovat tehokkaita nostamaan nopeasti minkä tahansa organisaation
myyntiä ilman markkinointikulujen lisäystä.
Tämän
aloituksen jälkeen julkaisen tässä artikkelisarjassa satojen
mielenkiintoisten kansainvälisten businessvaikuttajien
haastatteluita siitä, miten heidän organisaationsa toimii myynnin
esteiden kanssa.
-
- Christian Dillstrom
-
- -
MIKÄ
ON MYYNNIN ESTE?
Myynnin
este on syy miksi joku, joka harkitsee ostamista organisaatioltasi
päättääkin olla niin tekemättä.
Jokainen
myynnin este estää organisaatiosi myyntikonversiota koskaan
saavuttamasta 100 prosenttia.
”Poistamaton
myynnin este on vapaaehtoinen tapa lahjoittaa organisaatiosi myyntiä
sen kilpailijoille.”
MIKÄ
TEKEE CHRISTIAN DILLSTROMISTÄ ASIANTUNTIJAN PUHUMAAN MYYNNIN
ESTEISTÄ?
Kymmenvuotisen
growth hacking-urani alusta lähtien huomasin, kuinka monet
asiakkaani tunsivat vuosineljännesraporttien aiheuttaman paineen.
Siksi he halusivat koko ajan pitää huolta siitä, että he
saavuttaisivat jokaisen vuosineljännestavoitteensa.
”Tämän
seurauksena he halusivat, että
löydän heille koko ajan uusia tapoja lisätä heidän myyntiään.”
Lopulta
alkoi tuntua siltä, että jatkuvan lisämyynnin metsästyksen
sijasta minun tulisi pysähtyä ja tarkastella enemmän
filosofiselta, abstraktilta tasolta sitä, mistä myynti tulee.
”Tuo
oli se hetki, kun ymmärsin eron toteutuneen ja potentiaalisen
myynnin välillä – ja syyt jotka pitivät nuo kaksi lukua
erillään.”
Nykyään
olen SalesSalvage.com:n lead growth hacker, ja me etsimme myynnin
esteitä 131,042,437 organisaatiosta, verkkokaupasta ja
nettisivustolta 240 maassa [
klikkaa tästä ja näet ne kaikki ].
Me
voimme käsitellä näin suuria määriä, koska tarjoamme myynnin
esteiden etsintää ilmaispalveluna auttaaksemme organisaatioita
ottamaan ensimmäisen todellisen askeleen kasvunkiihdyttämisessä.
”Näitten
syitten takia uskallan väittää, että todella tiedän myynnin
esteistä.”
MIKSI
MYYNNIN ESTEILLÄ ON MERKITYSTÄ?
Myynnin
esteet ovat syy hyvin suureen eroon organisaatiosi toteutuneen ja
potentiaalisen myynnin välillä.
Etsi
ja poista organisaatiosi myynnin esteet ja sen myynti nousee nopeasti
juuri niin paljon kuin poistamanne myynnin esteet aiheuttivat
myynninmenetystä. Tämä on juuri näin yksinkertaista kuten näet
alla olevien asiakkaan kohtaamistilanne esimerkeistä:
Verkkokaupat:
esimerkiksi verkkokauppa, jolla on 1 miljoonan euron toteutunut
vuosimyynti ja sen maksettujen ostoskorien määrä on alan
keskiarvoa, 25%, menettää se 3 miljoonaa euroa potentiaalista
vuosimyyntiään, koska 75% sen ostoskoreista hylätään ennen
maksua.
Myynnin
esteet ovat syynä kuhunkin hylättyyn ostoskoriin. Löytämällä ja
korjaamalla kaikki myynnin esteet, poistetaan syyt hylätä
ostoskori, jolloin aiemmin menetetty myynti muuttuu varsinaiseksi
myynnin lisäykseksi.
Normaalikaupat:
tieto myynnin menetykseen johtaneista syistä, esimerkiksi mitä
asiakas ei löytänyt kaupasta tai mistä hän ei pitänyt kaupassa,
tarvitaan näiden myynnin esteiden poistamiseen. Jokainen asiakas
tekee satoja päätöksiä olla ostamatta, kun hän liikkuu kaupan
läpi ja silmäilee tavaroita täynnä olevia hyllyjä.
Tämä
tieto tekee mahdolliseksi poistaa organisaatiosi myynnin esteet ja
nostaa asiakaskohtaisen myynnin keskiarvoa juuri niin paljon kuin
organisaatiosi poistaa myynnin esteitä.
Tuotteet:
voit esimerkiksi oppia, miksi asiakas ei ostanut organisaatiosi
tuotetta, vaikka hän tarkasteli sitä kaupassa. Tai selvittää,
miksi asiakas ei osta organisaatiosi tuotetta uudestaan.
Tämän
kaltainen tieto auttaa suuresti organisaatiotasi nostamaan sen
tuotteiden myyntiä kaupassa neliömetriä kohden auttaen joko
pitämään tai valtaamaan aina niin tärkeän parhaan
hyllysijainnin.
Tämän
tiedon ansiosta on myös paljon helpompaa lanseerata uusia tuotteita
onnistuneesti, sillä organisaatiosi voi oppia, mitä sen tarvitsee
parantaa tai muuttaa ketterästi pienempien testilanseerauksien
aikana.
Laskut:
voit esimerkiksi selvittää organisaatiosi myynnin esteet sen
olemassa olevista asiakkaista vain lisäämällä lyhyen tekstin
organisaatiosi laskuihin.
Entä
jos organisaatiosi voisi poistaa myynnin esteitä ja lisätä myyntiä
kunkin asiakkaan kohdalla yhtä paljon kuin poistat niitä? Entä jos
organisaatiosi laskut voisivat myöskin tuottaa välitöntä
lisämyyntiä?
Nettisivustot:
esimerkiksi, jos haluat selvittää mitkä ovat organisaatiosi
myynnin esteet, joiden vuoksi verkkosivujenne vierailija ei täytä
yhteydenottopyyntölomakettanne. Yleensä vain yksi kahdestasadasta
kävijästä jättää yhteystietonsa, vaikka heillä kaikilla oli
aikomus ostaa organisaatioltanne.
Miksi
99,5% organisaationne verkkosivuston kävijöistä päätti poistua
jättämättä edes yhteystietojaan?
”Sama
pätee jokaiseen vuorovaikutukseen asiakkaan kanssa, jossa hän
päättää ostaako organisaatioltanne vai ei.”
MYYNNIN
ESTEIDEN VAIKUTUS ORGANISAATION BRÄNDIIN?
Jos
asiakas joutuu ostoaikeissaan useasti pettymään organisaatioonne,
miksi hän ottaisi jatkossa organisaationne huomioon?
Asiakas
yhdistää jatkossa organisaationne brändin pettymykseen, sekä
aikansa ja energiansa haaskaukseen että itsensä epäkunnioitukseen.
Näitten
syitten takia asiakas mitä todennäköisemmin kääntyy jatkossa sen
organisaation puoleen, joka on aiemminkin tyydyttänyt hänen
ostoaikeensa. Eli asiakas kääntyy suoraan organisaationne
kilpailijan puoleen.
Myynnin
esteiden korjaamattomuus ei siis vain johda välittömään myynnin
menetykseen vaan vahingoittaa organisaationne brändiä myös
jatkossa, koska asiakkaalle on syntynyt mielikuva paikasta, johon ei
kannata haaskata aikansa.
VOIKO
MYYNNIN ESTEIDEN VUOKSI MENETETYN MYYNNIN ARVOA LASKEA?
Kyllä
voi. Helpointa se on tehdä verkkokaupoissa sekä nettisivustoilla,
joissa on lokitiedostot kaikista vierailijoiden liikkeistä. Kun
myynnin este on löydetty, voi samalla tavalla käyttäytyneet
vierailijat poimia lokitiedostosta ja laskea toiminnan alusta lähtien
menetetyn myynnin tarkka määrä.
Muualla
tämä perustuu havaintoihin ja niistä tehtyihin keskiarvoihin.
Esimerkiksi normaalikaupassa valvontakameranauhoilta pystyy laskemaan
sopivan viikon menetetyt myynnit ja sitten tekemään arvioita
halutulle menneisyyden ajanjaksolle.
Kehotan
valmistautumaan hirveisiin lukuihin, koska aina kun olen tätä
tehnyt asiakasyritysten kanssa, ihmiset järkyttyvät menetetyn
myynnin suuruudesta.
ONKO
MAHDOLLISTA TEHDÄ VÄLITÖNTÄ VOITTOA MYYNNIN ESTEIDEN POISTOLLA?
Kyllä
on, jos organisaatiosi tai palvelusi, jota käytätte, lähettää
myynnin este -raporttisi organisaatiosi esiasetettujen henkilöiden
matkapuhelimiin heti kun se on vastaanotettu.
Tämä
mahdollistaa sen, että organisaatiosi työntekijät voivat yrittää
pelastaa takaisin myynnin, jonka juuri menetitte.
Samalla
se on myös optimaalinen hetki tarjota näille asiakkaille
lisämyyntitarjouksia heitä juuri nyt kiinnostavista aiheista.
Näiden lisämyyntitarjouksien myyntikonversio on erittäin korkea.
VOIKO
MYYNNIN ESTE -RAPORTTEJA HYÖDYNTÄÄ REAALIAIKAISESSA
KILPAILIJASEURANNASSA?
Organisaatiosi
asiakkaat saavat jatkuvasti markkinointiviestintää myös kaikilta
kilpailijoiltasi, joten myynnin este -raportit sisältävät
reaaliaikaista tietoa siitä mikä on organisaatiosi suhde sen
kilpailijoihin.
Esimerkiksi
jos kilpailijasi aloittaa aamusta alennuskampanjan, asiakkaat
vierailevat myös organisaatiossasi tarkastamassa, että kilpailijan
alennushinta on oikeasti edullinen.
”Näin
myynnin este -raportteja käsittelevät organisaatiosi työntekijät
saavat tietää välittömästi muutoksesta.”
Tietenkin
hyvä vastaveto on laittaa välittömästi pystyyn oma vastakampanja,
jossa mainitsee kilpailijan nimeltä ja tarjoaa hintoja tarkistaville
asiakkaille joko samaa tai jollain tavalla parempaa tarjousta.
Näin
saa lisää myyntiä kilpailijan omalle markkinointiviestille
maksamasta medianäkyvyydestä.
EDELLYTTÄÄKÖ
MYYNNIN ESTEEN KORJAAMISESTA HYÖTYMINEN LISÄINVESTOINTEJA
MARKKINOINTIIN?
Ei,
lisäinvestoinnit eivät ole lainkaan tarpeen. Itse asiassa
korjaamalla myynnin esteitä organisaatiosi saa enemmän myyntiä
nykyisistä markkinointi-investoinneistaan.
Tämän
seurauksena organisaatiosi ROMI (Return on Marketing Investment)
suhde paranee, koska organisaatiosi poistaa myynnin esteet ja myynti
kasvaa.
VOIKO
MYYNNIN ESTEITÄ RAPORTOINEITA ASIAKKAITA HYÖDYNTÄÄ TULEVASSA
MARKKINOINNISSA?
Pettyneiden
asiakkaiden tyytyväiseksi tekeminen on tärkeää pääomaa, jota
voi hyödyntää tehokkaasti tulevassa markkinoinnissa.
Näitä
tyytyväisiksi tehtyjä asiakkaita voi pyytää jakamaan kokemuksiaan
sosiaalisessa mediassa ja heidän kokemuksiaan voi hyödyntää
muussa markkinointiviestinnässä. Yleensä nämä uustyytyväiset
asiakkaat antavat siihen ilomielin suostumuksensa.
KUINKA
SAADA TÄYSI HYÖTY MYYNNIN ESTEIDEN KORJAAMISESTA?
Vaikka
myynnin esteiden korjaamisesta hyötyminen ei edellytä
lisäinvestointeja markkinointiin, kannattaa tietenkin parantunut
ROMI hyödyntää, jotta organisaationne tulosta voisi entisestään
kiihdyttää.
Esimerkiksi:
jos organisaatiolla on 20 prosentin myyntikonversio ja 100,000 euron
markkinointikustannukset, jotka tuottavat 200,000 euroa myyntiä, jää
jäljelle 100,000 euroa.
Jos
organisaatio löytää sekä korjaa myynnin esteitä ja kasvattaa
näin myynninkonversionsa 30 prosenttiin, jättävät 100,000 euron
markkinointi-investoinnit 200,000 euroa - kasvua 100 prosenttia.
”Nyt
markkinointi-investointi voidaan kolminkertaistaa 300,000 euroon,
jolloin heille jää 600,000 euroa.”
ONKO
MYYNNIN ESTEIDEN LÖYTÄMINEN VAIKEAA?
Kuten
kaikessa mitä teemme, se on helppoa mistä sinulla on paljon
kokemusta. Myynnin esteiden löytäminen noudattaa tätä samaa
sääntöä - voit löytää kaikki organisaatiosi myynnin esteet,
jos sijoitat siihen riittävästi aikaa ja resursseja, jotta opit
tekemään sen hyvin.
Toinen
vaihtoehto on käyttää palveluntarjoajaa. He voivat helposti ja
tehokasti löytää myynnin esteet organisaatiosi puolesta.
Suosittelen käyttämään kokeneempia palveluntarjoajia, jotka
yleensä löytävät myynnin esteitä suuresta valikoimasta
asiakkaiden vuorovaikutuspisteitä.
Esimerkiksi
SalesSalvage.com etsii myynnin esteitä 240 maassa ja 131,042,437
organisaatiossa, verkkokaupassa ja nettisivustolla. He voivat löytää
myynnin esteet melkein mistä tahansa vuorovaikutustilanteesta, ja
kaikki heidän myynnin esteiden löytämispisteet ovat ilmaisia.
MIKSI
ASIAKKAAT KERTOISIVAT MYYNNIN ESTEISTÄ?
Asiakkaat
haluavat kertoa myynnin esteistä, koska he tuntevat vähintään
hieman pettymystä, sillä heidän aikomuksensa ostaa organisaatiolta
epäonnistui myynnin esteen takia. Myynnin esteestä kertominen
vähentää asiakkaan tuntemaa pettymystä.
Asiakkaat
myös haluavat auttaa ratkaisemaan myynnin ongelmia, jos he kokevat,
että heillä on merkitystä. Voimauta siis organisaatiosi asiakkaat
ja he haluavat auttaa lisäämään organisaatiosi myyntiä.
Tänä
päivänä auttaa myös, kun maksaa asiakkaille heidän
pyrkimyksistään auttaa organisaatiotasi myymään enemmän.
Esimerkiksi SalesSalvage.com suorittaa asiakkaiden avusta maksamisen
iPhone-kilpailuilla sekä suurella määrällä hyviä
lisätarjouksia.
Lopuksi,
muista tehdä myynnin esteistä kertomisesta asiakkaille erittäin
helppoa kaikissa medioissa. Älä myöskään käytä pelkkiä
lomakkeita, koska suurin osa asiakkaista ei pidä niistä. Lisää
mieluummin myös ihmiskontakti myyntiesteiden raportointiin kuten
SalesSalvage.com tekee.
Asiakkaat
kertovat siis mielellään myynnin esteistä, jos organisaatiosi vain
noudattaa näitä neljää sääntöä tai käyttää
palveluntarjoajia, jotka seuraavat näitä sääntöjä.
ONKO
MYYNNIN ESTEIDEN LÖYTÄMINEN KALLISTA?
Myynnin
esteiden löytäminen on ollut kallista, mutta näin ei enää
tarvitse olla. Esimerkiksi yritykseni, SalesSalvage.com, tarjoaa sitä
ilmaisena palveluna.
Toivomme,
että muut growth hacking -toimistot noudattaisivat esimerkkiämme,
mutta toistaiseksi olemme ainoita, jotka tarjoavat sitä maksuttomana
palveluna.
KUINKA
MYYNNIN ESTEITÄ VOISI TUTKIA SYVEMMIN?
Myynnin
este -raportin tiedot eivät aina anna riittävää kuvaa myynnin
esteestä, jotta sen voisi korjata. Sitä varten on hyvä myös
kerätä asiakkaan yhteystiedot raportin kanssa.
Asiakkaiden
yhteystietojen kerääminen mahdollistaa myös sen, että
organisaation johto voi aika ajoin tarkastaa miten asiakkaan kohtaava
taso organisaatiosta on huolehtinut pettyneiden asiakkaiden
kohtelusta.
Muista
siis kysyä myynnin esteen raportoivan asiakkaan yhteystiedot. Jos et
tee sitä itse, käytä palveluntarjoajaa, jonka palvelu kysyy myös
yhteystiedot.
ONKO
MYYNNIN ESTEIDEN KORJAAMINEN KALLISTA?
Myynnin
esteiden korjaamisen kustannukset todella riippuvat siitä, mitä
organisaatiossasi kunkin myynnin esteen korjaamiseksi täytyy tehdä.
Jotkut myynnin esteet ovat erittäin helppoja ja edullisia korjata,
kun taas jotkut saattavat vaatia suuria muutoksia organisaatiosi
nykyisissä prosesseissa.
Myynnin
esteiden korjaamisen kustannukset todella riippuvat
kustannus-hyöty-laskelmista. Joitakin myynnin esteitä ei kannata
korjata, mutta se on harvinainen tilanne.
ONKO
MYYNNIN ESTEIDEN KORJAAMINEN LOPUTON URAKKA?
Rehellisesti
sanoen – kyllä on. Organisaation tarjooma muuttuu, asiakkaidesi
toiveet muuttuvat ja jopa kilpailijoidesi tarjooma muuttuu.
”Näiden
muutosten seurauksena syntyy uusia myynnin esteitä.”
Hyvä
asia myynnin esteiden korjaamisessa on, että ne lisäävät
organisaatiosi myyntiä. Samalla tietenkin niiden korjaamattomuus
merkitsee sitä, että organisaatiosi menettää myyntiään.
ONKO
JÄRKEÄ KORJATA PIENIARVOISTEN OSTOSTEN MYYNNIN ESTEITÄ?
Yleensä
kyllä, sillä kuten lähes kaikissa tapauksissa, myynnin este ei
vaikuta vain yhteen ostajaan, vaan satoihin tai jopa tuhansiin
organisaatiosi potentiaalisiin ostajiin. Organisaatiosi myynnin
esteet eivät myöskään katoa ennen kuin ne poistetaan.
”Siksi
myöskin pieniarvoiset ostokset voivat tehdä ison eron
organisaatiosi myynnissä.”
Esimerkiksi
jos myynnin esteen takia menetetään 10 euron ostos päivittäin 50
potentiaaliselta ostajalta, menetetään kolmessa vuodessa myyntiä
547,500 euroa. Ja tämä on vain yhden myynnin esteen vaikutus - 20
tällaista myynnin estettä tarkoittaa lähes 11 miljoonan euron
myynnin menetystä samassa ajassa.
MITÄ
HYÖTYÄ ON MONESTA MYYNNIN ESTE RAPORTOINTIPISTEESTÄ?
Monesti
näkee asiakastyytyväisyys- tai myynnin este -raportointipisteen
kaupan kassojen jälkeen. Pahimmillaan niihin voi vastata vain oliko
yleisesti tyytyväinen kauppaan ilman että voi mitenkään yksilöidä
miksi oli tai ei ollut.
”Toisaalta
vaikka voisi yksilöidä tyytyväisyyttään tai sen puutetta,
niin
muistaisiko asiakas enää tarkalleen tai edes osittain kaikkia
huomioitaan?”
Jos
puolestaan käyttää monia myynnin esteet -raportointipisteitä
kaikkialla kaupassa, voi kerätä asiakkaiden huomaamat myynnin
esteet juuri siellä missä ne ovat ja juuri silloin, kun ne
tapahtuvat.
Näin
ollen organisaatiosi ei vaadi asiakasta muistamaan useita eri myynnin
esteitä, joita hän kohtaa kaupan läpi mennessään, jotta voisi
raportoida niistä poistuessaan.
Moni
myynnin este -raportointipiste mahdollistaa myös kyseessä olevan
kaupan osaston henkilökunnan hälyttämisen reaaliajassa
ratkaisemaan myynnin estettä ja näin yrittämään voittaa myyntiä
takaisin.
Samoin
välittömät lisämyyntitarjoukset voi kohdentaa juuri niihin
tavaroihin, joista asiakas on kiinnostunut, jolloin myyntikonversio
on tietenkin korkea.
Fyysisten
kauppojen lisäksi tämä koskee myös kaikkia muita kohteita ja
tuotteita – mitä useampi raportointipiste, sitä kohdennetumpia
ovat sekä myynnin pelastamiset, että välittömät
lisämyyntitarjoukset.
Mikäli
haluaa näitä hyötyjä organisaatiolleen, kannattaa valita
palveluntarjoaja jonka myynnin este raportointipisteet ovat hyvin
edullisia tai ilmaisia. Esimerkiksi SalesSalvage.com tarjoaa
rajattoman määrän myynnin esteiden raportointipisteitä
ilmaiseksi.
MITKÄ
OVAT PARHAITA PAIKKOJA ETSIÄ MYYNNIN ESTEITÄ?
Olen
oppinut, että paras tapa löytää myynnin esteet, on antaa
jokaiselle asiakkaalle mahdollisuus raportoida organisaatiollesi
aina, kun he kohtaavat jotain, mikä haittaa heidän ostokokemustaan.
Muussa
tapauksessa organisaatiosi laskee vain sellaisten asiakkaiden varaan,
jotka mielellään näkevät paljon ylimääräistä vaivaa
raportoimalla ja sen myötä auttamalla organisaatiotasi purkamaan
myynnin esteet. Toivotan onnea näiden harvinaisten timanttiluokan
asiakkaiden löytämiseen.
”Mielestäni
nämä ovat parhaita paikkoja löytää myynnin esteitä:”
Normaali
kauppa: hyllyreunatarra tai -ilmoitus, kaupan osasto seinätarra
tai -ilmoitus, kassatiskitarra tai -ilmoitus, kassakuittiteksti,
ostoskassiteksti, näyteikkunatarra tai -ilmoitus
Verkkokauppa:
kelluva painike nettisivun reunassa, klikattava linkki, pelkkä
tekstimuotoinen online viesti, pakkaus, pakkausteippi, lähetyslista,
painettu ilmoitus
Nettisivusto:
kelluva painike nettisivun reunassa, klikattava linkki, pelkkä
tekstimuotoinen online viesti
Sosiaalinen
media: klikattava linkki, pelkkä tekstimuotoinen sosiaalisen
median viesti
Sähköposti:
klikattava linkki, pelkkä tekstimuotoinen sähköpostiviesti
Lasku:
ei-klikattava pelkkä tekstimuotoinen viesti, klikattava linkki
Esite:
ei-klikattava pelkkä tekstimuotoinen viesti, klikattava linkki
Mainoslehtinen:
ei-klikattava pelkkä tekstimuotoinen viesti, klikattava linkki
Online
mainokset: klikattava linkki, pelkkä tekstimuotoinen online
viesti
Printatut
mainokset: ei-klikattava pelkkä tekstimuotoinen viesti
Tuotteet:
tuotepakkaustarra tai -teksti
Palvelut:
seinätarra tai -ilmoitus, kassatiskitarra tai -ilmoitus,
kassakuittiteksti, ostoskassiteksti, näyteikkunatarra tai -ilmoitus
Vaatteet:
vaatteen hintalapputarra tai -teksti, painettu ilmoitus taskussa
Asusteet:
asusteen hintalapputarra tai -teksti
Ravintolat:
pöytätarra tai -teksti, menutarra tai -teksti, seinätarra tai
-ilmoitus, näyteikkunatarra tai -ilmoitus, kassakuittiteksti,
ostoskassiteksti, mukaan otettava ilmoitus
Kahvilat
tai pubit: pöytätarra tai -teksti, menutarra tai -teksti,
painettu teksti lautasliinassa, seinätarra tai -ilmoitus,
kassatiskitarra tai -ilmoitus, kassakuittiteksti, ostoskassiteksti
Odotustilat:
seinätarra tai -ilmoitus, pöytätarra tai -teksti, mukaan otettava
ilmoitus
Tilaisuudet:
pääsylipputeksti, seinätarra tai -ilmoitus, ohjelmateksti,
kassakuittiteksti, ei-klikattava pelkkä tekstimuotoinen viesti,
mukaan otettava ilmoitus
Esitykset:
pääsylipputeksti, seinätarra tai -ilmoitus, ohjelmateksti,
istuintarra, kassakuittiteksti, ei-klikattava pelkkä tekstimuotoinen
viesti, mukaan otettava ilmoitus
Urheiluareenat:
seinätarra tai -ilmoitus, ohjelmateksti, istuintarra,
kassatiskitarra tai -ilmoitus, kassakuittiteksti, ostoskassiteksti,
mukaan otettava ilmoitus
Joukkoliikenne:
seinätarra tai -ilmoitus, istuintarra, ikkunatarra,
kassakuittiteksti, ei-klikattava pelkkä tekstimuotoinen viesti,
mukaan otettava ilmoitus
Kuten
yllä olevasta listasta näet - jokainen paikka tai media, jossa
asiakkaat kohtaavat organisaatiosi, on hyvä paikka tarjota heille
mahdollisuus ilmoittaa myynnin esteestä.
Jos
organisaatiosi käyttää palvelua myynnin esteiden etsimiseen,
varmista, että he voivat palvella tarpeeksi monia erilaisia myynnin
esteiden raportointipisteitä ilmaiseksi tai ainakin erittäin
edulliseen hintaan.
YHTEENVETO:
MIKSI
ORGANISAATIOSI MYYNNIN ESTEIDEN ETSIMINEN JA KORJAAMINEN ON TEHOKKAIN
TAPA NOSTAA SEN MYYNTIÄ?
Koska
organisaatiollasi on jo asiakkaita, joilla on tarkoitus ostaa siltä
– sen tarvitsee vain selvittää myynnin esteensä ja poistaa ne
korjaamalla ne, ja organisaatiosi myynti kasvaa.
”Se
on juuri näin yksinkertaista - ja erittäin tehokasta.”