Article Readers since February 8th, 2017:

Monday 4 March 2019

Mitä on provisiopalkkioinen päätöksentekijä-vaikuttajamyynti ja miksi se moninkertaistaa myynnin nopeasti?

Lukuaika: 8 minuuttia


Mitä on provisiopalkkioinen päätöksentekijä-vaikuttajamyynti ja miksi se moninkertaistaa myynnin nopeasti?


Hyvä lukijani,

Tämä pari vuotta vanha, mutta yhä ajankohtainen, haastattelu sisältää monia tärkeitä ajatuksia kuinka lisätä myyntiä. Tästä syystä, teitä hyödyttääkseni, hankin tämän haastattelun uudelleenjulkaisuluvan.

Toivottavasti nautitte haastattelusta!

Christian Dillstrom

- - -

Olen kuullut organisaatioiden ja kuluttajien välisestä (B2C) vaikuttajamarkkinoinnista. Sitä tekevät kuuluisuudet, kuten Kardashianit, joille maksetaan tiettyjen tuotemerkkien suosittelemisesta sosiaalisessa mediassa.

B2C-vaikuttajilla on tietysti valtavat määrät seuraajia, ja tällaisten kampanjoiden myyntitulokset ovat olleet hämmästyttäviä.

Kansainvälinen growth hacker Christian Dillstrom, jota olen aiemminkin haastatellut, muistuttaa business-to-business (B2B) -vaikuttajamarkkinoinnista.

Hän on tehnyt sitä maailmanlaajuisesti ja hänen mukaansa sillä on paljon suurempi vaikutus kuin B2C:n vaikuttajamarkkinoinnilla, koska siinä syntyy suuria ja monivuotisia kauppoja.

Christianin mukaan on kolmenlaista B2B-vaikuttajamarkkinointia: päätöksentekijä-, sijoittaja- ja media- / bloggaaja-vaikuttajamarkkinointia. Hän on luvannut minulle haastattelun näistä jokaisesta. Tässä haastattelussa käsittelemme päätöksentekijä-vaikuttajamyyntiä.


MITÄ ON PÄÄTÖKSENTEKIJÄ-VAIKUTTAJAMYYNTI?
Se on tehokas tapa varmistaa, että juuri oikeat päätöksentekijät tietävät tarjoomasi ja organisaatiosi. On selvää, ettei organisaatio pärjää kovin pitkään ilman kannattavia asiakkaita.

Et voi saada organisaatiosi myyntiä lentoon, jos sopivilla päätöksentekijöillä ei ole tarpeeksi tietoa tarjoomastasi.

Tämä ongelma on korjattavissa erittäin suurivolyymisella, juuri oikeisiin päätöksentekijöihin kohdistuvalla vaikuttajamyynnillä.”


KUINKA SE TOIMII?
Jokaisella, joka on erikoistunut tämän palvelun tarjoamiseen, on erilaisia päätöksentekijä-vaikuttajamyyntimenetelmiä. Minä autan esittelemällä organisaatiotasi ja tarjoomaasi haastattelemalla sinua näistä.

Ajattele haastattelua eräänlaisena pitkäkestoisena, mutta erittäin helposti sulatettavana myyntipuheena.”

Kun haastattelu on saatu tehtyä, julkaisen sen blogissani, jossa 15-31 miljoonaa kuukausittaista businesslukijaani näkee sen.

Kutsun myös kaikki haluamasi päätöksentekijät kommentoimaan haastatteluasi.”


MIKSI PÄÄTÖKSENTEKIJÄNÄ KÄYTTÄISIN AIKAANI TÄLLAISEN ARTIKKELIN LUKEMISEEN?
Koska haet tietoisesti uusia näkökulmia, ja joku uskottava businesshenkilö suositteli juuri tätä artikkelia sinulle.

Se, että minulla on kymmeniä miljoonia kuukausittaisia businesslukijoita, tekee minusta maailman luetuimman businessartikkelien kirjoittajan. Lisäksi olen yksi maailman kokeneimmista growth hackereista.

Se on uskottavuutta.”

Joten, kun kutsun päätöksentekijöitä kommentoimaan artikkeliani tarjoomastasi ja organisaatiostasi, he hyvin luultavasti lukevat sen. Heidän täytyy ainoastaan klikata linkkiä. Kyse on sen jälkeen vain siitä, saako haastattelu heidät innostumaan, kiinnostumaan ja ottamaan sinuun yhteyttä, jos he toteavat tarjoomasi kiinnostavaksi.

Sinulle jää ainoastaan kaupan loppuun saattaminen.”


OLETETAAN ETTÄ PÄÄTÖKSENTEKIJÄ VAIN LUKEE ARTIKKELIN MUTTA EI KOMMENTOI SITÄ?
On hienoa, jos he kommentoivat. Fiksujen ihmisten kommentit tekevät artikkelista mielenkiintoisemman.

Kommentointi ei kuitenkaan ole kovin tärkeää.”

Tärkeää on, että useimmat haastattelua lukemaan kutsutut päätöksentekijät myös tekevät niin. Jos heidän kiinnostuksensa herää, he voivat ottaa sinuun yhteyttä.

Se on tavoite.”


MIKSEI HAASTATTELUA VOISI VAIN MEILATA PÄÄTÖKSENTEKIJÖILLE?
MITÄ HAASTATTELUN JULKAISEMISELLA BLOGISSA SAAVUTTAA?
Uskottavuutta, uskottavuutta, uskottavuutta. Yli puoli miljardia businessihmistä 240 maassa on lukenut blogiani Googlen alustalla viimeisten kahden vuoden aikana. Myös muutama sata miljoonaa sitä ennen LinkedIn Pulse-alustalla.

Nykyisen blogialustan tarjoaa Google, koska Google todella tietää, mitä Internetissä tapahtuu. Tänä päivänä jopa pelkästään tarkennetun haun tekeminen liian usein johtaa Googlessa turvatoimiin.

Joten kun Google sanoo, että blogissa on ollut kymmeniä miljoonia lukijoita viimeisten 30 päivän aikana jo kahden vuoden ajan, on se uskottava lausunto. Ja lukijat luottavat paljon todennäköisemmin tällaisen blogin artikkelin sisältöön kuin artikkeliin, jolla on hyvin vähän lukijoita ja on jossain muulla blogialustalla.

Se, sekä minun suositukseni, lisäävät uskottavuutta.”

Haastattelu blogissa luo uskottavuutta, jota pelkällä sähköpostilla ei vain ole.

Sähköpostimarkkinointi voi olla joskus melko tehokastakin, mutta tunnetun businessihmisen suosittelu ja hänen julkaisema haastattelu nostavat uskottavuuden kokonaan uudelle tasolle.


MIKSI VALITSIT HAASTETTELUMUODON TARJOOMAN JA ORGANISAATION ESITTELYYN?
Haastattelu on helppo ja nopea lukea. Voit esittää mahdollisimman paljon tärkeää tietoa - mahdollisimman nopeasti luettavana - tavalla, joka on mahdollisimman houkutteleva, ja tavalla, joka on mahdollisimman helposti sulatettava.

Samasta syystä ihmiset lukevat verkkosivuilla usein kysytyt kysymykset, mutta eivät lue niitä lyhyempiä tietosuojaselosteita.”

Kerron sinulle salaisuuden. Haastattelumuoto on eräs niistä syistä, miksi minulla on kuukausittain kymmeniä miljoonia businesslukijoita. Jokainen tavoittelee hyötyä mahdollisimman vähäisellä vaivannäöllä, niin myös businessihmiset.

Haastattelumuoto on helppo ja nopea lukea ja sen sisältämä tieto on helppoa muistaa ja omaksua.”

Teemme kaikkemme varmistaaksemme, että päätöksentekijät pitävät artikkelin lukemisesta ja lukevat sen loppuun. Jos he eivät lue artikkelia loppuun saakka, me olemme vain tuhlanneet aikaamme.

Vain artikkelin loppuun saakka lukeneet päätöksentekijät voidaan muuttaa myynniksi.”


KUINKA MONELLE PÄÄTÖKSENTEKIJÄLLE KOMMENTTIPYYNTÖ LÄHETETÄÄN?
ENTÄ KUKA PÄÄTTÄÄ KEITÄ KUTSUTAAN?
Kutsumme kaikki päätöksentekijät, joiden haluat kommentoivan artikkeliasi - kutsujen enimmäismäärää ei ole.

Haastateltavana sinä päätät, keneen meidän pitäisi ottaa yhteyttä, jotta he saisivat tietää tarjoomastasi ja organisaatiostasi. Sinun tarvitsee vain lähettää meille luettelo kutsuttavista ihmisistä.


Eli katsotaanpa, ymmärsinkö oikein. Minulla on jotain tarjottavaa, mutta tarpeeksi moni sopiva päätöksentekijä ei tiedä, mikä tarjoomani on, saati paljoakaan organisaatiostani. Uskottava growth hacker ja business bloggaaja - sinä - kutsut niin monta päätöksentekijää kuin haluan lukemaan tarjoomaani ja organisaatiotani esittelevän haastattelun. Monet lukevat sen, ja osa näistä lukijoista ottaa minuun yhteyttä.

SIINÄKÖ KAIKKI?
Ei tietenkään, siksi tämän palvelun nimessä on myynti eikä markkinointi. Keräämme kohdennettujen päätöksentekijöiden reaktioista myös heikot ja vahvat signaalit.

Nämä signaalit toimitetaan kyseessä olevan päätöksentekijän yhteystietojen kera reaaliajassa organisaatiosi ennalta määrättyjen myyntihenkilöiden matkapuhelimiin.

Tällöin myyntihenkilöstölläsi on optimaalinen hetki jatkaa myyntiprosessia päätöksentekijän kanssa.”

Tämä tekee tarjoomasi tunnetuksi, ja myynti alkaa virrata, jos sen on mahdollista virrata. Sinun tehtäväsi on tietenkin tarjota jotain kunnollista ja houkuttelevaa, jota ihmiset haluavat.


VOINKO KOHDENTAA TIETTYJEN ALUEIDEN, MAIDEN TAI MAANOSIEN KAIKKI PÄÄTÖKSENTEKIJÄT?
VOINKO KOHDENTAA MAAILMAN KAIKKI TIETYN TOIMIALAN PÄÄTÖKSENTEKIJÄT?
Kyllä voit, koska ei ole muita rajoituksia kuin organisaatiosi kyky käsitellä kuumia, reaaliaikaisia myyntivinkkejä, joita sille toimitamme.


VOIKO TÄMÄN TOISTAA?
Kyllä, tämä voidaan toistaa joka kuukausi niille päätöksentekijöille, joiden signaalit olivat heikkoja tai jotka eivät reagoineet lainkaan.

Muutamme tietenkin markkinointiviestiä ja kirjoitamme uuden artikkelin joka kerta, sillä saman toistaminen aiheuttaa negatiivisia reaktioita.


VOINKO TEHDÄ RINNAKKAISIA PÄÄTÖKSENTEKIJÄ-VAIKUTTAJAMYYNTIKAMPANJOITA SAMAAN AIKAAN?
Kyllä voit. Ei ole muita rajoituksia kuin yksi kampanja per päätöksentekijä kuukaudessa.

Saman päätöksentekijän lähestyminen liian usein johtaa negatiiviseen reaktioon, koska liian tiheä viestiminen kyllästyttää ihmisiä.


TEETKÖ PÄÄTÖKSENTEKIJÄ-VAIKUTTAJAMYYNTIÄ MILLE TAHANSA STARTUPILLE TAI ORGANISAATIOLLE?
En tietenkään. Uskottavuus on uskottavuus. Olen rakentanut henkilökohtaista brändiäni vahvaksi vuodesta 1998. En voi tuhlata sitä.

Olen kuitenkin valmis puhumaan minkä tahansa organisaation kanssa nähdäksemme, voimmeko päästä sopimukseen.

Haluan löytää ihmisiä ja organisaatioita, joita voin suositella.”

Siksi teen organisaatiollenne ilmaisen analyysin, ja toimin maksutta organisaationne hallituksen neuvonantajana. Näin voimme molemmat olla varmoja siitä, ettemme hukkaa aikaamme.

Jos voin suositella teitä, suosittelen teitä.”


MIKSI TEET TÄTÄ?
MIKSI PIDÄT PÄÄTÖKSENTEKIJÄ-VAIKUTTAJAMYYNNISTÄ?
Haluan nähdä hyvää työtä tekevien ihmisten menestyvän. Olen nähnyt monien hienojen organisaatioiden kamppailevan saadakseen myyntiä, vaikka heillä on sellaista myytävää, jota ihmiset haluaisivat, jos he vain tuntisivat tarjooman ja organisaation.

Minun tilanteeni on erilainen. Kymmenien miljoonien kuukausittaisten businesslukijoiden määrä takaa minulle helpon myynnin. En ehdi edes puhua kaikille uusille, potentiaalisille organisaatioille, jotka haluaisivat tulla asiakkaiksi.

Kuitenkin uudet asiakkaat, jotka lähestyvät minua blogin kautta, haluavat yksinkertaisia, kertaluonteisia palveluja. Itse taas haluan tehdä monimutkaisempia ja pitkän aikavälin palveluja, kuten tämä.

Olen tunnettu ja uskottava, ja monet organisaatiot haluavat ostaa palveluitani. Samalla monet suuret organisaatiot ja aloittelevat organisaatiot kärsivät ja kuolevat alhaisen myynnin vuoksi.

Ei siksi, ettei heillä ole mitään hienoa tarjota, vaan siksi, että potentiaaliset asiakkaat
eivät vain kuule näistä hienoista organisaatioista ja niiden upeista tuotteista ja palveluista.”

Siksi pidän päätöksentekijä-vaikuttajamyynnistä ja teen sitä – tällä voin oikeasti auttaa organisaatioita myymään paljon ja menestymään.


TEETKÖ PÄÄTÖKSENTEKIJÄ-VAIKUTTAJAMYYNTIÄ ILMAISEKSI?
En enää. Se, mitä teen, on arvokasta, mutta kun antaa ilmaiseksi jotain arvokasta, ihmiset eivät kunnioita ja arvosta sitä mitä saavat. Sellainen johtaa kaikkien ajan tuhlaukseen.

En todellakaan halua tuhlata kenenkään aikaa. En minun enkä sinun.”

Nykyään teen sen 10%:n palkkiona myynnistä, joka tulee niiltä päätöksentekijöiltä tai heidän organisaatioiltaan, joille olen suositellut organisaatiotanne.

Vaihtoehtoisesti hyväksyn prosenttiosuuden organisaationne osakepääomasta, jolloin organisaationne kokonaisvaltainen ja pitkäaikainen menestys tulee minulle henkilökohtaisesti tärkeäksi asiaksi.


KUINKA VOIN SAADA SELVILLE TEETKÖ PÄÄTÖKSENTEKIJÄ-VAIKUTTAJAMYYNTIÄ MINULLE TAI ASIAKKAILLENI?
Yksinkertaista. Ota minuun yhteyttä! Haluan kuulla sinusta pian.

- - -

Christian Dillstrom.

Ole hyvä ja pysy kuulolla - vielä yksi haastattelu on tulossa.