Nimeni
on Christian Dillstrom ja olen globaali businessvaikuttaja sekä jo
viidettä vuotta peräkkäin maailman luetuin businessartikkelien
kirjoittaja.
Tarjoan
rekrytointiyrityksille ilmaisen yhteiskampanjan levittämään
tietoutta sekä rekrytointiyrityksestä että minusta ihmisille ja
yrityksille rekrytointiyrityksen toimintamaassa.
KAMPANJA
Kampanja
on suunnattu rekrytointiyrityksen vanhojen ja nykyisten hakijoiden
voimaannuttamiseksi ”The TOP Person”- kampanjan kautta.
Jokaiselle halukkaalle hakijalle opetetaan kuinka julkaista ilmainen,
vaikuttajan suosittelema esittelyvideo itsestään sosiaalisessa
mediassa. Jokaiseen julkaistuun videoon lisätään
rekrytointiyrityksen oma, kymmenen sekunnin mainos.
Kampanjaan
osallistuvat hakijat kutsuvat myös oman verkostonsa, työkaverit
sekä ystävät kommentoimaan ja tykkäämään videosta, jotta se
saisi mahdollisimman paljon vertaisuskottavuutta.
Näin
jokaisen videon näkyvyys moninkertaistuu tykkäysten ja kommenttien
levittäessä videota muihin verkostoihin. Ilmaisessa webinaarissa
opetan hakijoille vertaisuskottavuuden tärkeyden.
Kampanja
ei ole kertaluontoinen, vaan jokainen videon tehnyt hakija voi tehdä
myöhemmin uusia videoita, joilla päivittää kuulumisiaan. Lisäksi
rekrytointiyritys voi myös rohkaista hakijoita päivitysvideoiden
tekemiseen kuukausittaisella sähköpostilla.
MITÄ
MINÄ TEEN?
Tarjoan
suositustani, brändätyt videoklipit ja linkin tarvittavaan vapaasti
ladattavaan puhelinsovellukseen, jolla voi koostaa videoita.
Lisäksi
tarjoan ilmaisia webinaareja, joissa neuvon hakijoita miksi ja kuinka
esittelyvideo luodaan ja kuinka teet itsestäsi oman elämäsi
vaikuttajan.
MITÄ
REKRYTOINTIYRITYKSEN TARVITSEE TEHDÄ?
Rekrytointiyritys
toimittaa minulle joko mainoskuvan yrityksestä tai enimmillään
kymmenen sekunnin mittaisen mainosvideon.
Rekrytointiyritys
tiedottaa vanhoja ja nykyisiä asiakkaitaan tästä mahdollisuudesta.
MITÄ
OSALLISTUVAN HAKIJAN TULEE TEHDÄ?
Hakija
osallistuu webinaariin, lataa ohjeet ja brändätyt videoklipit –
kaikki tämä tietysti ilmaiseksi. Hänen on ladattava myös ilmainen
videoiden koostamissovellus puhelimeensa.
Tämän
jälkeen hän tekee esittelyvideon, käyttää mobiilisovellusta
koostamiseen ja lataa videon sosiaaliseen mediaan.
Lopuksi
hän pyytää verkostoaan, työkavereitaan sekä ystäviään
tykkäämään ja kommentoimaan suositeltua videoita.
MITÄ
MINÄ SAAN TÄSTÄ?
Kampanjalla
demonstroin suomalaisille yrityksille ja organisaatioille, kuinka
saada uskottavaa, aitoa ja suositeltua näkyvyyttä nopeasti ja
tehokkaasti sosiaalisessa mediassa työntekijöiden kautta.
Osoittamalla
yrityksille ja muille organisaatioille vaikuttajamyynnin voiman, voin
muuttaa narratiivin nykyisestä “Mitä tämä on” muotoon “Mitä
tällä voidaan saavuttaa.”
Laskutan
yrityksiltä ja muilta organisaatioilta ainoastaan pienen
kuukausittaisen palvelumaksun, sillä vaikuttajan suosittelema video
on vain tarjoamani vaikuttajapalvelun perustaso.
Muodostan
rekrytointiyritysten kanssa kumppanuuksia, joten heille kampanja on
ilmainen. Tavoitteenani on löytää sopiva kumppani joka maasta ja
jo yksistään Britanniassa rekrytointiyrityksiä on yli 40,000.
MITÄ
REKRYTOINTIYRITYS SAA TÄSTÄ?
Lyhyesti
sanoen, yritys saa huomattavaa ilmaista näkyvyyttä businessihmisten
parissa.
Jos
rekrytointiyrityksellä on esimerkiksi 5,000 nykyistä ja vanhaa
hakijaa tietokannassaan, ja 2,000 heistä osallistuu kampanjaan,
rekrytointiyritys voi odottaa jopa 2,5 miljoonan ihmisen näkevän
suositellun mainoksen sosiaalisessa mediassa. Parasta tässä on,
että näkyvyys voidaan toistaa joka kuukausi.
Yllä
esitetty arvio perustuu laskelmaan, jonka mukaan jokainen osallistuja
kerää keskimäärin 50 tykkäystä tai kommenttia kontakteiltaan ja
heidän suosituksensa tuovat keskimäärin 25 lisäihmistä katsomaan
videota.
On
sanomattakin selvää, että mainos tällaisessa ympäristössä on
minkä tahansa brändin kannalta hyvin positiivinen ja tehokas.
Rekrytointiyritys
voi myös käyttää hakijan postaamaa videota esitelläkseen tämän
persoonaa sekä kuinka paljon hänen vertaisensa häntä arvostavat.
MITÄ
HAKIJA SAA TÄSTÄ?
Me
kaikki haluamme näyttää houkuttelevilta nykyisten esimiestemme,
asiakkaiden, työkavereiden, ystävien ja muiden ihmisten silmissä.
Vielä paremmalta haluamme näyttää päätöksentekijöiden
silmissä, mikäli olemme vailla työtä ja etsimme uusia
mahdollisuuksia.
Lisäksi
yritykset arvostavat työntekijöitä, jotka ovat aktiivisia sekä
vertaistensa arvostamia sosiaalisessa mediassa.
Hakijat
voivat tehdä esittelyvideoita itsekin, mutta niitä tehdään
harvoin, sillä useimmiten ne eivät saa kovin paljon vertaisten
tykkäyksiä ilman vaikuttajan suositusta.
Ilmaisissa
webinaareissani neuvon hakijoita, kuinka hyödyntää vaikuttajan ja
vertaisten suosittelemia videoita ja päästä oman elämänsä
vaikuttajaksi.
MIKSI
REKRYTOINTIYRITYS EI JULKAISE VIDEOITA ITSE?
Mitä
enemmän julkaiset sisältöä sosiaalisessa mediassa, sitä vähemmän
näkyvyyttä julkaisusi saavat, sillä sosiaalisen median algoritmit
levittävät laajemmin sisältöä, jota harvoin julkaisuja tekevät
käyttäjät tuottavat. Siksi julkaiseminen rekrytointiyrityksen
entisten ja nykyisten hakijoiden kautta – jotka yleensä
julkaisevat melko harvoin – saavuttaa huomattavasti enemmän
näkyvyyttä.
Puhumattakaan
siitä, kuinka työlästä tuhansien videoiden kuukausittainen
julkaiseminen sosiaaliseen median alustoilla olisi, jollei sitten
organisoisi isoa tiimiä hoitamaan homman.
Lisäksi
ainoastaan hakijan omalla henkilökohtaisella tilillään julkaisemat
videot saavuttavat hänen oman verkostonsa, työkaverit ja ystävät
kommentoimaan ja tykkäämään julkaisusta. Ilman heitä
suosittelujaan video ei leviä heidän verkostoihinsa, jolloin
videolle ei muodostu merkittävää markkinointivoimaa.
On
myöskin huomattava, että vain harva hakija on kiinnostunut
lisäämään rekrytointiyrityksen mainoksen videoonsa, jollei hän
vastapalveluksena saa vaikuttajan suositusta videoonsa.
SAANKO
MINÄ PÄÄSYN REKRYTOINTIFIRMAN VANHOJEN JA NYKYISTEN HAKIJOIDEN
TIETOKANTAAN?
En
saa. Siihen minulla ei ole myöskään tarvetta, sillä hakijoiden
informointi tästä mahdollisuudesta on rekrytointiyrityksen tehtävä.
Lisäksi
on rekrytointiyrityksen tehtävä hakijoiden rohkaiseminen
päivitysvideoiden luomiseen ja julkaisemiseen, koska minulla ei ole
heidän nimiään tai yhteystietojaan.
MISSÄ
KAIKKIALLA TÄMÄ TARJOUS ON VOIMASSA?
Joka
kuukausi blogissani on miljoonia lukijoita 240 maasta, joten kaikki
maat lukuun ottamatta Pohjois-Koreaa, Irania, Kuubaa tai Venezuelaa
ovat tarjouksen piirissä.
Huomaathan,
että en etsi montaa yhteistyökumppania per maa, joten toimi
nopeasti.
KUKA
OLEN?
Olen
Christian Dillstrom, globaali businessvaikuttaja ja jo viidettä
vuotta maailman luetuin businessartikkelien kirjoittaja.
Lisätietoa
minusta löytyy LinkedIn-profiilistani:
https://www.linkedin.com/in/dillstrom-com/.
Voit
myös lähettää liittymispyynnön LinkedIn-verkostooni, sillä
hyväksyn jokaisen niistä.
KUINKA
OTTAA YHTEYTTÄ MINUUN?
Parhaiten
minut tavoittaa sähköpostitse christian@dillstrom.com tai ota
yhteyttä LinkedInissä tai varaa nopea telekonferenssiaika:
https://go.oncehub.com/christiandillstrom